Κυριακή, 8 Απριλίου 2012

τρόποι καλής συμπεριφοράς



Καλημέρα σας !!!!!!!!!!!!!.Τα Χριστούγεννα στις διακοπές μου είχα την τύχη να μου κάνουνε δώρο   ένα ημερολόγιο από τον σύλλογο ατόμων με αναπηρία γονέων και φίλων νότιας Κρήτης. Αυτό το ημερολόγιο γράφει κάποιες συμβουλές για  να ξέρουμε πώς να συμπεριφερθούμε σε άτομα με διάφορα προβλήματα .Και θα ή θελα να τις μοιραστώ μαζί σας για να γίνουμε όλοι καλύτεροι  άνθρωποι
Αξίζει να το διαβάσετε  

·       Όταν συστήνεστε σε ένα άτομο με τεχνητό ή ακρωτηριασμένο χέρι , μην αποφεύγετε να του δώσετε το χέρι σας. Δώστε το αριστερό σας χέρι ή αγγίξτε τον/ την με μία φιλική χειρονομία.
·       Μην επαινείτε υπερβολικά ένα άτομο με αναπηρία που εκτελούν φυσιολογικές καθημερινές εργασίες.  
·       Αν κρίνετε ότι υπάρχει ανάγκη να βοηθήσετε ένα άτομο με αναπηρία , ρωτήστε τον /την ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να το κάνετε.
·       Μη χαϊδεύετε ένα σκύλο – βοηθό ατόμου με αναπηρία ενόσω «εργάζεται».  Ζητήστε άδεια από τον ιδιοκτήτη.
·       Μιλήσετε φυσιολογικά , χρησιμοποιώντας κοινές εκφράσεις όπως «τα λέμε» ,«πρέπει να προλάβω» , «θα έχεις νέα μου σύντομα» ανεξάρτητα από την αναπηρία που έχει το άτομο αυτό. Μην φοβάστε να χρησιμοποιήσετε λάθος λέξεις.
·       Όταν χαιρετάτε ένα τυφλό άτομο ή άτομο με μειωμένη όραση, πείτε του /της το όνομα σας. Αν του/της προσφέρετε βοήθεια στο περπάτημα, αφήστε τον/την να ακουμπήσει στο βραχίονα σας.
·       Μη δείχνετε οίκτο σε άτομα με αναπηρία. Συμπεριφερθείτε του σαν ίσους, γιατί αυτό είναι. Όταν συνοδεύετε ένα παιδί που λόγο αθώας περιέργειας ρωτήσει για τον άνθρωπο με αναπηρία που τυχαίνει να είναι δίπλα σας, εξηγείστε του όσο πιο απλά μπορείτε ότι γνωρίζετε για το συγκεκριμένο είδος αναπηρίας. Μην αποτρέπετε το παιδί από το να το κοιτάζει τον άνθρωπο με αναπηρία ή να σας ρωτήσει σχετικά.
·       Να είστε διακριτικός και υπομονετικός. Ένα άτομο με αναπηρία μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να κάνει κάτι.
·       Αν δεν έχετε οικειότητα με ένα άτομο με αναπηρία αποφύγετε να τον/την ρωτήσετε για την αναπηρία του/της ή τις αιτίες της.  
·       Μην αγγίζετε τα ορθοπεδικά βοηθήματα (πατερίτσες, μπαστούνι, αναπηρικό καροτσάκι), παρά μόνο αν σας έχει ζητήσει. Μην στηρίζεστε σε αναπηρικό καροτσάκι, είναι μέρος του προσωπικού χώρου του ατόμου που το χρησιμοποιεί. Όταν συνοδεύετε άτομο σε αναπηρικό αμαξίδιο, μην κρεμάτε στο αμαξίδιο του/της την τσάντα σας η σακούλες με ψώνια προκειμένου να ελαφρώσετε τα χέρια σας. Το αναπηρικό αμαξίδιο και τα λοιπά τεχνικά βοηθήματα θεωρούνται ως «προεκτάσεις του σώματος» του ατόμου με αναπηρία και αντικαθιστούν τη λειτουργία των μελών του σώματος που δεν λειτουργεί.
·       Μιλήστε απευθείας στο άτομο με αναπηρία παρά μέσω, συνεργάτη, συνοδού, ή διερμηνέα.
·       Αν μιλάτε για λίγο με άτομο σε αναπηρικό καροτσάκι προσπαθήστε να χαμηλώσετε στο ύψος του, ώστε να αποκτήσετε οπτική επαφή.
·       Επικεντρώσετε την προσοχή σας σε άτομα με προβλήματα ομιλίας. Αν δεν καταλαβαίνετε τι λέει το άτομο αυτό, ζητήστε του/της να το επαναλάβει. Μην προσποιείστε ότι καταλάβατε.
·       Μιλάτε αργά και καθαρά σε ένα άτομο με προβλήματα ακοής. Μην φωνάζετε και μη μιλάτε μέσα στο αυτί του/της. Οι εκφράσεις του προσώπου σας και οι κινήσεις των χειλιών σας βοηθάνε το άτομο με προβλήματα ακοής να σας καταλάβει. Αν εξακολουθείτε να μην είστε σίγουροι ότι σας κατάλαβε, σημειώστε ότι θέλετε να πείτε.
·       Άτομα με προβλήματα ακοής ή όρασης μπορούν να επικοινωνήσουν επίσης και μέσω της αίσθησης της αφής. Αν συναντήσετε ένα τέτοιο άτομο, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του σχηματίζοντας κεφαλαία γράμματα στην πλάτη του/της.
·       Προσέξετε τους οδηγούς αυτοκινήτων που φέρουν αναπηρικό σήμα. Όταν βλέπετε ένα αυτοκίνητο που φέρει το αυτοκόλλητο με την αναπηρική καρέκλα στο μπροστινό ή πίσω τζάμι, αυξήστε την απόσταση, χαμηλώστε ταχύτητα και να είστε ποιο προσεχτικοί. Θυμηθείτε ότι ένα άτομο με αναπηρία μπορεί να αργεί να εκτελέσει μερικές ενέργειες. Μην παρκάρετε σε μέρη που είναι καθορισμένα με τα σήματα πρόσβασης αναπηρικού καροτσιού και μπροστά σε ράμπες πρόσβασης σε πεζοδρόμια ή σε καταστήματα.
·       Ενώ περιμένετε στην γραμμή, παραχωρήστε την θέση σας σε ένα άτομο με αναπηρία ή μεσολαβήστε ώστε το άτομο αυτό να προχωρήσει μπροστά στην σειρά και να μην στέκεστε ακριβώς μπροστά του σε πολύ κοντινή απόσταση.





·       Όταν χρησιμοποιείτε μέσα μαζικής μεταφοράς προσφέρετε τη θέση σας στο άτομο με αναπηρία. Βοηθήστε το να επιβιβαστεί ή να αποβιβαστεί από το λεωφορείο, το τραμ, ή το αεροπλάνο, αφού πρώτα ρωτήσετε με ποιόν τρόπο μπορείτε να βοηθήσετε καλύτερα.










ευχαριστώ για το χρόνο σας και ελπίζω να γίνουμε όλοι καλύτεροι !!!!!!!!!!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου